A maverix Ügyfélnyilvántartó, Számlázó és Működtető (Provisioning) Rendszer bevezetése az Ózd Kábel-Net vállalkozásnál
Az ügyfél bemutatása
Az Ózd Kábel-Net 2006-ban kezdte meg működését a telekommunikáció területén. A 100%-ban magyar tulajdonban lévő vállalkozás két fő tevékenysége a digitális TV és internet szolgáltatás Ózd város és környékén, továbbá Borsod-Abaúj- Zemplén megye északi hegyvidéki területein is.
A cég helyiségeiben működik az a rendszer, ami a város, és a környező néhány település televízió műsoráért és internet elérhetőségéért felelős. „Egyetlen kis zöld dugó körülbelül kétszáz család tévéadását biztosítja.” Több ezer helyi és környékbeli családot érintenek az Ózd Kábel Net-nél történt fejlesztési változások.
A hosszú éveken át szolgáltató hat parabola antenna már csak biztonsági tartalékként működik, ma már optikai szálon jut el a jel a háztartásokba. Ózdon 48 optikai csomópont működik. Digitális módon 86 csatorna fogható jelenleg az Ózd Kábel-Net szolgáltatásával, ebből közel 30 HD minőségben érhető el. Az Ózd Kábel Net-nél már 12 éve lehet előfizetni internet szolgáltatásokra is.
A megoldandó üzleti probléma
Az Ózd Kábel-Net a korábbi üzleti működése során egyre nehezebben tudta megoldani a rendszert üzemeltető cégekkel való együttműködést. Ez meglátszott mind a szoftver cég ügyfélkezelésének módján, mind a működtetés végzésének minőségén, valamint a partnerrel történő kommunikációban. A vállalkozás szakemberei számára kulcsfontosságú volt, hogy a hálózatfejlesztési, üzemeltetési, és a lakosság, valamint a cégek felé nyújtott ügyfélszolgálati feladatokat zökkenőmentesen el tudják látni.
A megnövekedett szolgáltatási igények és a folyamatosan növekvő kereskedelmi tevékenység szükségessé tette egy új integrált ügyviteli rendszer alkalmazását. Mindenképpen egy olyan komplex megoldásban gondolkodtak, mely teljes körűen le tudja fedni a tevékenységüket.
Az alkalmazott megoldás
Az Ózd Kábel-Net az Euronet Magyarország Informatikai Zrt. által kifejlesztett maverix moduláris felépítésű telekommunikációs szolgáltatásokat automatikusan működtető, felügyelő, nyilvántartó és kezelő rendszert választotta, amely teljes körű informatikai, ügyfélszolgálati és pénzügyi támogatást és irányítását biztosít elsősorban internet-, kábeltelevízió- és telefonszolgáltatónak.
A Maverix rendszer akár néhány hét alatt bevezethető.”
A Ózd Kábel-Net a Maverix rendszeren belül a teljes körű ügyfél és szolgáltatás nyilvántartás modulokat, a pénzügyi modulokat, valamint a provisioning modulok széles választékát alkalmazza. Emellett többféle egyedi szolgáltatásra is igényt tartott, úgymint e-ügyfélszolgálat, automatikus kintlévőség kezelés, továbbá online megrendelés kezelés, telefon számhordozás és munkalapkezelés, az ügyfél igények minőségi kiszolgálásának megfelelően. A Maverix rendszernek köszönhetően a vállalkozás hatékonyabban tudja irányítani az ügyviteli folyamatokat az új komplex, integrált rendszer segítségével.